loading...
الحیاة مع الله
آخرین ارسال های انجمن
mosalman بازدید : 205 یکشنبه 13 شهریور 1390 نظرات (0)

شیخ الاسلام احمد بن تیمیه در (المجموع :ج1،ص5) می فرماید :
الله (سبحانه و تعالی) در قرآن کریم ، اطاعت و اتباع نمودن از پیامبر -صلی الله علیه و آله و سلم - را نزدیک به چهل بار در مکان های مختلف ذکر نموده است .
مانند آیه «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ»(نساء:80)
ترجمه :«هر کس از پیامبر فرمان برد در حقیقت‏ الله را فرمان برده»
و آیه «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِیُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوکَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا -فَلاَ وَرَبِّکَ لاَ یُؤْمِنُونَ حَتَّىَ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لاَ یَجِدُواْ فِی أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُواْ تَسْلِیمًا»(نسا:65-64)
ترجمه :«و ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر آنکه به توفیق الهى از او اطاعت کنند و اگر آنان وقتى به خود ستم کرده بودند پیش تو می ‏آمدند و از الله آمرزش می ‏خواستند و پیامبر [نیز] براى آنان طلب آمرزش می ‏کرد قطعا الله را توبه ‏پذیر مهربان می ‏یافتند - ولى چنین نیست به پروردگارت قسم که ایمان نمی ‏آورند مگر آنکه تو را در مورد آنچه میان آنان مایه اختلاف است داور گردانند سپس از حکمى که کرده‏اى در دلهایشان احساس ناراحتى [و تردید] نکنند و کاملا سر تسلیم فرود آورند »

mosalman بازدید : 221 یکشنبه 30 مرداد 1390 نظرات (1)

شیخ الاسلام احمد بن تیمیه در (المجموع :ج1،ص57) می فرماید :
یکی از مردان گفت : ای پروردگار ، من از تو ،و از آن کسی ( که از تو نمی ترسد) ، می ترسم
این سخن اشتباه و باطل است و استعمال آن جایز نیست . بلکه بر بنده الله واجب است که تنها از الله (سبحانه و تعالی ) بترسد و نه از هیچ کسی جز او (سبحانه و تعالی ) .
زیرا کسی که از الله نمی ترسد ، حقیرتر از آن است که از او بترسند ، زیرا او ظالم و از دوستان شیطان است . از ترس چنین شخصی الله (سبحانه و تعالی ) نهی فرموده .
اگر گفته شود : او مرا اذیت می کند ! 

mosalman بازدید : 245 جمعه 21 مرداد 1390 نظرات (0)

شیخ الاسلام احمد بن تیمیه در (المجموع :ج1،ص30) می فرماید :
هر کسی چیزی ( یا کسی ) را بدون در نظر داشتن الله (سبحانه و تعالی ) دوست بدارد ، پروردگار او و اُمورش را به آنچه دوست می دارد واگذار می کند و جایگاهش را در دوزخ با احوال سخت مقرر می کند ، این شخص هنگامی چیزی را بدون در نظر داشتن الله (سبحانه و تعالی ) دوست می دارد ، خسارت متوجه او است ، چه آن را بدست آورد و تا از بدست آوردنش عاجز بماند .
اگر آن را به دست نیاورد ، پس در فراقش می سوزد
اگر آن را بدست آورد ، سختی های آن بسیار بیشتر از لذت بدست آوردنش است ، این سخن از واقعیت هایی است که ثابت شده . 

mosalman بازدید : 246 پنجشنبه 20 مرداد 1390 نظرات (0)

شیخ محمد عریفی / ترجمه: آســع
روزی اشعب (نام مرد) با مرد بازرگانی همسفر شد و این مرد تمام کارها را به تنهایی انجام می‌داد مانند پایین آوردن وسایل از روی اسب‌ها و آب دادن به اسب‌ها و….
در راه بازگشت برای غذا خوردن از روی اسب پیاده شدند. اشعب روی زمین نشست و پاهایش را دراز کرد. و مرد فرش را پهن کرد و وسایل را از روی اسب‌ها پیاده کرد سپس به اشعب نگاهی کرد و گفت: بلند شو هیزم جمع کن و من گوشت را تکه تکه می‌کنم ..
اشعب: به خدا از بس که سوار این اسب شدم خسته‌ام .
مرد بلند شد و هیزم را جمع کرد سپس به اشعب گفت: بیا و آتش بزن…

mosalman بازدید : 283 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

گزیده ای از سفارشات شیخ محمد ضیایی رحمه الله
الف) شك در معنويات و اعتقادات و حس كنجكاوي
ب) فشار غريزه جنسي در اثر سلامت و رشد طبيعي غريزه
انواع استعداد ها كه در اثر برداشت بد موجب انحراف مي‌شود
1- سخن گفتن 2)راه رفتن 3)ديدن 4)شنيدن 5)فهميدن 6)خوردن 7)دفع فاضلات (ادرار) 8)شهوت و غريزه جنسي

mosalman بازدید : 272 سه شنبه 21 تیر 1390 نظرات (2)

یک مثال ، یک هشدار ، یک تحذیر .. اما دایره تاویل همچنان باز است . نا امید بودن جایز نیست ، این پایان اشتباه است . سوء ظن به خداوند متعال است . 1. انسان نا امید اینطور فهمیده است که حتی خداوند قادر نیست . نتیجه را آنچان که او دوست می دارد . تغییر دهد . در حالی که خداوند از پندار سست او منزه است و او بر همه چیز قادر است . 2. انسان نامید رحمت خداوند را ناقص می داند . در حالی که خداوند رحیم است . بر بنده خودش بسیار رحم کننده است . به آن اندازه که انسان قادر به فهم آن نیست . همچین انسانی دروازه گمراهی را با دستان خودش باز کرده است . اما ما می خواهیم او با دستان خودش این دروازه را ببندد و دروازه وسیع ایمان به خدا را باز کند .به این دلیل که خداوند می فرماید : قال و من یقنط من رحمة ربه الا الضآلون [ الحجر : 56 ] ترجمه : گفت : چه کسی - جز گمراهان - از رحمت پروردگارش نومید می شود .

درباره ما
مسلمان واقعی ان نیست که مدعی مبارزه با شیطان و نفس خویش است و به خود وعده می دهد که بی حساب به بهشت خواهد رفت .مسلمان واقعی آن است که به همراه محیط و مردم خویش با اخلاص و اشتیاق برای ایجاد تغییر مورد نظر خود تلاش می ورزد . کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود حاجـــی احرام دگر بندببین یار کجاست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    شما در روز چقدر قرآن میخوانید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 353
  • بازدید سال : 1,146
  • بازدید کلی : 37,589