loading...
الحیاة مع الله
آخرین ارسال های انجمن
mosalman بازدید : 83 دوشنبه 28 اسفند 1391 نظرات (0)

دکتر جاسم المطوع / ترجمه: صلاح الدین مصلح
روزی در پیشگاه خداوند متعال نشسته و بر اوقات رفتهٔ عمرم پشیمان گشتم و لحظه‌ای از لحظات عمرم را به حضور طلبیدم.
به او گفتم: می‌خواهم دوباره بازگردی تا تو را در کارهای خیر غنیمت شمارم.
گفت: زمان هرگز متوقف نمی ماند!
گفتم: ای لحظه! خواهش می‌کنم برگرد تا از تو استفاده کنم و کوتاهی‌ام را نسبت به تو جبران نمایم.
گفت: چگونه بازگردم، در حالی که با صفحات اعمالت پوشانده شده‌ام؟!
گفتم: غیرممکن را ممکن کن و بازگرد، چه لحظاتی را پس از رفتنت تباه ساختم!

 گفتگویی با «لحظه»!

دکتر جاسم المطوع / ترجمه: صلاح الدین مصلح

روزی در پیشگاه خداوند متعال نشسته و بر اوقات رفتهٔ عمرم پشیمان گشتم و لحظه‌ای از لحظات عمرم را به حضور طلبیدم.

به او گفتم: می‌خواهم دوباره بازگردی تا تو را در کارهای خیر غنیمت شمارم.

گفت: زمان هرگز متوقف نمی ماند!

گفتم: ای لحظه! خواهش می‌کنم برگرد تا از تو استفاده کنم و کوتاهی‌ام را نسبت به تو جبران نمایم.

گفت: چگونه بازگردم، در حالی که با صفحات اعمالت پوشانده شده‌ام؟!

گفتم: غیرممکن را ممکن کن و بازگرد، چه لحظاتی را پس از رفتنت تباه ساختم!

گفت: اگر همه چیز در دست من بود بر می‌گشتم، اما کسی که تو او را می‌خوانی توان زنده شدن دوباره را ندارد. پروندهٔ اعمال گذشته‌ات بسته شده و به سوی الله بالا برده شده است.

گفتم: آیا این غیرممکن است که دوباره بسویم برگردی در حالی که داری با من حرف می‌زنی؟

گفت: لحظات زندگی یا دوستی صمیمی هستند که به سود دوست‌شان گواهی می‌دهند یا دشمنی سرسخت که به زیان او شهادت می‌دهند و من از لحظاتی هستم که دشمن توست و در روز قیامت علیه تو گواهی خواهد داد… پس چگونه دو دشمن می‌توانند یکجا جمع شوند؟!

گفتم: افسوس بر آن لحظات عمر که از دستم رفت!

اما از تو خواهشمندم که نزدم بازگردی تا ‏ اینکه کارهای شایسته‌ انجام دهم و فرصت‌هایی که از دست داده‌ام را جبران کنم.

ناگهان «لحظه» ساکت شد…

گفتم: ای لحظه! آیا سخن مرا نمی‌شنوی؟! خواهش می‌کنم جواب مرا بده.

گفت: ای غافل از نفس خویش، ای تباه کنندهٔ وقت‌های خود… آیا نمی‌دانی که اکنون برای بازگرداندن «لحظه»، لحظاتی از عمر خودت را بر باد دادی؟ آیا می‌خواهی این چند لحظه را هم باز گردانی؟!

اما من چیزی نمیگویم جز: {إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ} (بی گمان نیکی‌ها، بدی‌ها را از میان می‌‌برد) [هود:۱۱۴]

بنابراین بشتاب و عمل صالح انجام بده و کوشا باش و در هر حال تقوای الهی را پیشه کن و بدی را با نیکی همراه کن تا آن را پاک سازد و با مردم با اخلاق نیک برخورد نما.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مسلمان واقعی ان نیست که مدعی مبارزه با شیطان و نفس خویش است و به خود وعده می دهد که بی حساب به بهشت خواهد رفت .مسلمان واقعی آن است که به همراه محیط و مردم خویش با اخلاص و اشتیاق برای ایجاد تغییر مورد نظر خود تلاش می ورزد . کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود حاجـــی احرام دگر بندببین یار کجاست
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    شما در روز چقدر قرآن میخوانید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 364
  • بازدید سال : 1,157
  • بازدید کلی : 37,600